مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

ریشه بدبینی در زندگی مشترک


عشق و علاقه زیاد: گاهی وقتها بدبینی و شک به علت عشق و دوست داشتن و حس مالکیتی که زن و شوهر نسبت به یکدیگر دارند به وجود می آید طوری که هرگونه رفتار در خارج از محیط خانه و با افراد دیگر را نمیتوانند تحمل کنند و در نتیجه سبب میشود که این حس دوست داشتن و مالکیت به شک و تردید تبدیل شود و شخص فکر کند که زندگی مشترکش در حال خراب شدن است.

عدم شناخت همسر: مورد دیگری که باعث به وجود آمدن این حس میشود عدم شناخت کافی همسر است. زمانی که شخص از همسر آینده اش تصوراتی دارد و با شروع زندگی مشترک متوجه میشود که همسرش کسی نبوده که او در تصوراتش داشته و انتخابش اشتباه بوده است نوعی حس تنفر در او ایجاد میشود که این حس سبب بروز شک و تردید نسبت به همسر میشود.

تربیت خانواده: در خانواده هایی که والدین به هم شک و تردید دارند معمولا فرزندان نیز از آنها الگو برداری میکنند و یاد خواهند گرفت  که به همسرو دیگر اطرافیانشان شک داشته باشند ، خانواده نقش تربیتی مهمی را در زندگی آینده فرزندانشان ایفا میکنند.

حسادت: نکته دیگری که وجود دارد دخالت ها و سنگ اندازی های اشخاص حسودی است که به ظاهر دوست شما هستند اما در واقع نیت خراب کردن رابطه و سلب اطمینان شما از همسرتان را دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد