مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

برای درمان اعتیاد چقدر زمان لازم است ؟


اعتیاد یک بیماری قابل درمان است، اما در درمان این بیماری آگاهی و شناخت بیمار و خانواده نسبت به ویژگیهای و خصوصیات اعتیاد و درمانش لازم و ضروری . لازم است هم بیمار و هم خانواده اش بدانند که این بیماری مزمن است و بهبودی نیازمند صبر و بردباری آنها می باشد .


معنای بهبودی و توضیح آن از دیدگاه های افراد مختلف ، متفاوت است. بعضی بهبودی را به معنی قطع مصرف مصرف موادمخدر غیر قانونی  و پرهیز طولانی مدت می دانند ؛ عده ای دیگر  آن را به معنی تغییر رفتار بیمار و تبدیل اخلاق و روحیات او به وضعیت دوره قبل از مصرف تلقی  می کنند؛ بعضی حتی توقع دارند رفتار بیمار آنان از قبل از سوء مصرف هم، بهتر باشد و ایده ال گردد ، تعدادی از  خانواد هها نیز با وجود اینکه رفتارکنونی فرد  بیمار را دوست ندارند و نمی پسندند، ولی معمولاً یک تعریف درست و دقیق   از رفتار اید ه ال هم در ذهن ندارند و گاه رویا پردازی هم می کنند و دچار تعارض می شوند.


بسیاری از خانواده ها فرزند در حال بهبودی خود را با افراد دیگر خانواده که هرگز مصرف مواد نداشته اند و افرادی کاملا متعادل و منظم هستند مقایسه کرده ؛و  هر روز افسرده تر می شوند و از اینکه روند درمان کٌند است و بیمار به ایده ال های خانواده نمی رسد ، آشفته و ناراضی می شوند و این افکار و احساسات منفی را به شکل تحقیر و سرکوفت به بیمارشان منتقل می نمایند.


بعضی از خانواده ها رفتار طبیعی را نمی شناسند و هرگز فرد بیمار را به صورت متعادل ندیده اند به شکلی برایشان نا آشنا و غریب است و نمی دانند چه می خواهند اینان نیز با خواسته های متعارض خود بیمار را آشفته  و خسته کرده و خودشان هم سرخورده می گردند .
از نظر علمی، بهبودی فرایندی است که از زمانی که فرد مصرف کننده این واقعیت را می پذیرد که سالم ماندن او با ادامه  مصرف و ادامه وضع کنونی  امکان پذیر نیست شروع می گردد و با ادامه پرهیز وسعت و عمق پیدا می کند و تمام جنبه های زندگی فرد را در بر می گیرد .
داشتن انتظارات واقعی از بیمار و درمان سبب تسریع روند درمان و دلگرم شدن فرد بیمار به تداوم مسیر می گردد و خانواده نیز آرامش یافته و در این راه به بیمارش کمک می نماید . گذر زمان تغییراتی در خود فرد و روابط بین فرد ی اش ایجاد می کند  و بیمار به تدریج به وضعیت ایده ال بهبودی و زندگی عادی و سالم نزدیک  گشته، عملکردهایش در تمامی حوزه ها افزایش می یابد.



انتظارات غیر طبیعی و بسیار کمال گرایانه مخصوصا در اوائل بهبودی که تمرکز روی قطع مصرف و بالا بردن انگیزه در بیمار می باشد باعث بازگشت و  عود بیماران می گردد . هماهنگ شدن خانواده با درمانگر و ارزیابی واقع بینانه نسبت به روند بهبودی باعث افزایش انگیزه می گردد و بدین شکل تاثیرات مثبتی در تسریع روند درمان خواهد گذاشت .


برای درمان اعتیاد یک زمان مشخص وجود ندارد .پیشینه اعتیاد ، میزان مصرف، ویژگیهای شخصیتی و خانوادگی ، نوع ماده مصرفی ، بیماریهای همراه با اعتیاد ، میزان حمایت، استفاده از درمانهای داروئی و غیر داروئی  و عوامل دیگری در طول مدت بهبودی تاثیر گذار هستند و البته گاهی حتی بیمار برای درمان روش مناسب را انتخاب نمی نماید که این موضوع نیز باعث به تاخیر افتادن بهبودی می شود .


موضوع مسلم اینکه بیماری اعتیاد بسیار پیچیده است و درمان آن نیز گاه پیچیده و بسیار سخت می نماید و مسلم تر اینکه حمایت خانواده و پذیرش فرد بهترین تسریع کننده روند بهبودی می تواند باشد .

کارمند، این گونه کارآفرین می شود!

 تفاوت میان کارآفرینان و کارمندان را مطالعه کنید تا دریابید که شما به کدام گروه تعلق دارید.
 

اگر در سال های نخستین ورود به بازار کار بتوانید با خواسته درونی خود آشنا شوید بهتر می توانید برای آینده خود تصمیم گیری کنید. به همین خاطر 9 تفاوت میان کارآفرینان و کارمندان را مطالعه کنید تا دریابید که شما به کدام گروه تعلق دارید.

آیا آرزو دارید که با سختکوشی و خطرپذیری، ایده بزرگی را بپرورانید و محصولی یا خدماتی را روانه بازار کنید؟ یا اینکه ترجیح می دهید در طول دوران زندگی درآمد ثابتی داشته باشید؟

تفاوت های میان کسی که ذهنی کارآفرین دارد و کسی که برای دیگران کار کردن را مقدم می داند، مهم و تعیین کننده است و به خصوص اگر در سال های نخستین ورود به بازار کار بتوانید با خواسته درونی خود آشنا شوید بهتر می توانید برای آینده خود تصمیم گیری کنید. به همین خاطر 9 تفاوت میان کارآفرینان و کارمندان را مطالعه کنید تا دریابید که شما به کدام گروه تعلق دارید.

 



1- کارآفرینان افرادی نیستند که تنها می خواهند برای خودشان کار کنند بلکه افرادی هستند که چشم اندازی بزرگ در زندگی دارند و برای رسیدن به اهدافشان استراتژی های مشخص دارند.

2- افرادی که برای فرد دیگری کار می کنند (برای مثال کار شرکتی دارند) از امنیت شغلی و فیش حقوقی باثبات و پایدار لذت می برند و همچنین ترجیح می دهند در محیط های سازمان یافته مانند شرکت های بزرگ حضور داشته باشند.

3- کارآفرینان از این حقیقت که می توانند با تلاش و جدیت موفق شوند و با این موفقیت به درآمد خود بیفزایندن لذت می برند.


4- هم کارآفرینان و هم کارمندان وظیفه شناس سختکوش هستند اما کارآفرینی نیاز دارد که ذهن فرد 24 ساعت شبانه روز درگیر کار باشد (به خصوص در ابتدای کار). در شرکت ها نقش های گوناگونی وجود دارند، بنابراین اگر یک فرد کم کاری کند یا اشتباهی را مرتکب شود، فرد دیگری احتمالا آن را جبران خواهد کرد اما به عنوان یک کارآفرین شما باید بیشتر از حد معمول توانایی داشته باشید و به شدت هم مقاوم باشید تا در مقابل مشکلات و چالش ها دوام بیاورید. همچنین برخی مواقع برای یک کارآفرین، نخستین اشتباه می تواند آخرین اشتباه باشد و به نابودی کسب و کار بینجامد.


5- بسیاری از کارمندان شرکت ها تعهدات مالی دارند که باعث می شوند آنها از خطر کردن برای تحقق یک ایده و توسعه یک کسب و کار پرهیز کنند. اگر ایده جذابی به ذهن آنها برسد فورا نگرانی بابت پرداخت وام خانه یا دیگر قسط ها باعث می شود تا آنها از پیگیری ایده خود منصرف شوند، به همین خاطر است که بسیاری از کارآفرینان نسبتا جوان هستند و به تازگی فارغ التحصیل شده اند.

6- کارآفرینان به این فکر نمی کنند که هر چه زودتر به پول برسند بلکه آنها رشد بلندمدت و مداوم را مد نظر قرار می دهند و پول هایی را که به دست می آورند نیز به جای اینکه برای کالاهای مصرفی خرج کنند، به سرمایه گذاری مجدد در یک ایده اختصاص می دهند.


7- کارمندان از آخر هفته های خود لذت بیشتری می برند. با خانواده شام می خورند و به تعطیلات می روند اما کارآفرینان گاهی مجبور می شوند آخر هفته های خود را نیز به کسب و کار اختصاص دهند و از این بابت نگرانی ندارند.

8- کارمندان می توانند از تفریحات و سرگرمی ها لذت ببرند و به فکر ورزش کردن و موسیقی گوش کردن باشند اما ذهن یک کارآفرین موفق به خصوص در شروع کار به طور کامل به ایده هایش تعلق دارد و کمتر از امور دیگر لذت می برد.

9- کارآفرینان تا حدی خیره سر و کله شق هستند و معمولا در استدلال کردن توانایی بیشتری از سطح معمولی ندارند. در واقع اگر فرد بیش از حد منطقی باشد می تواند خودش را قانع کندن که ایده اقتصادی اش با شکست مواجه خواهد شد. کارآفرینان از توان بالایی در تحلیل بازار برخوردارند و به خوبی شرایط بازار را درک می کنند.

 

 

تازه های نشر روان شناسی برای مشاوران مراکز مشاوره

مطالعه کتاب های زیر را به کلیه فعالان حوزه های روان شناسی، و دانشجویان علاقمند به مطالعه توصیه می نمائیم

 

 

مهارت های زندگی زناشویی


کتاب های زیادی درباره ی مهارت های زناشویی نوشته شده اند. "کتاب مهارت های زندگی زناشویی" یکی از مفیدترین کتاب های خودیاری است که از جهت تأکید بر مهارت آموزی و تغییر عملی به جای نظریه پردازی، و آموزش مهارت هایی که بر اساس نتایج مطالعات علمی، تجارب بالینی و نظریه های زوج درمانی، از مهم ترین عوامل دخیل در تعارضات و مشکلات زناشویی محسوب می شوند، با سایر کتاب ها متفاوت است.

مهم ترین نقطه قوت کتاب حاضر، رویکرد عملی آن است. مثال های روشن، برگه های فعالیت و تمرین های سازنده و تعاملی کتاب برای زوج ها، به شما کمک خواهد رد تا هرکدام از مهارت های آموخته شده را به خوبی درک و در عمل پیاده نمایید.

این کتاب به زوج هایی که مایل به تغییر و بهبود رابطه ی خود هستند کمک می کند تا مهارت های اساسی زندگی زناشویی را از قبیل گوش دادن، ابراز مناسب احساسات و خواسته ها، مذاکره، حل مسأله، مقابله با خشم و تعارض و ... را یاد بگیرند و با ایجاد تغییر در نحوه ی تفکر، احساس و رفتار خود با همسرشان، صمیمیت بیشتری در زابطه ی زناشویی شان به وجود آورند.

 

قیمت :  12000 تومان

------------------------------------------------------------------------------------------------------




اخلاق حرفه ای مشاوران

متخصصان، اصول اخلاق حرفه ای را پایه ی حیاتی تمام اعمال یک مشاور و روان شناس می دانند. چرا که آنان در ارتباط مؤثر با مراجعان خود روزانه و گاهی چندین بار در روز با مسایلی مواجه می شوند که مرتبط با اصول اخلاق حرفه ای است بنابراین برای این که تصمیم های آنان به نفع مراجعان باشد باید با نظام نامه های اخلاقی آشنا باشند و اصول اخلاقی را بدانند. این اصول و قوانین، راهنما و راهگشای چالش های اخلاقی و حرفه ای و چارچوبی برای حل مسایل و مشکلات آن هاست.

مطالعه این کتاب به همه ی مشاوران و روان شناسانی که به اثربخشی فرآیند مشاوره می اندیشند صمیمانه توصیه می شود.

قیمت: 5500 تومان

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------

 

مشکلات روانی و رفتاری دانش آموزان / شناسایی و مداخله

مطالعات نشان می دهد که تقریبا ً یک پنجم کودکان و نوجوانان بدون توجه به این که کجا و چگونه زندگی می کنند، در دوران کودکی و نوجوانی، دچار مشکلات روانی – اجتماعی وی شوند. این مشکلات به شکل های مختلفی تظاهر می نمایند. برخی از کودکان دچار افت تحصیلی می شوند، از نظر اجتماعی منزوی و گوشه گیر می شوند، اعتماد به نفس ضعیفی دارند، در برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان مشکل دارند و به قوانین و مقرّرات جامعه پایبند نیستند. با توجه به این که بخش عمده ی این کودکان و نوجوانان شکل دار محسوب می شوند. این کتاب به معلمان و مربیان مدارس کمک می کند تا مشکلات رفتاری و تحصیلی را بشناسند و با راه های مناسب مداخله در مورد این مشکلات آشنا شوند و به این ترتیب گام مهمی در جهت ارتقای سلامت روان و پیشگیری از مشکلات روانی – اجتماعی دانش آموزان بردارند.

قیمت :  8000 تومان

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

نقش‌آفرینان راهنمایی و  مشاوره در مدرسه

 

راهنمایی و مشاوره به اندازه‌ی طول خلقت بشر دارای سابقه‌ی تاریخی است و مناسب‌ترین شاخصه‌ای است که همه‌ی جوامع با هر نوع بینش و تفکّری، و با هرنوع اعتقاد و ایمانی از آن بهره‌برداری می‌نمایند.

این مهم در مکاتب دینی خاصّه دین مبین اسلام و از دیدگاه صاحب‌نظران و اندیشمندان شرق و غرب عالم به‌طور قطع و یقین در جایگاه با اهمّیّتی قرار دارد. تا حدّی که راهنمایی و مشاوره به‌عنوان نیاز ناگسستنی جامعه محسوب شده و ارتزاق ابناء بشر از این سفره‌ی گسترده بر مبنای نیاز فطری و ذاتی و درک موقعیّت‌ها و فرصت‌های فرهنگی و اجتماعی امری اجتناب‌ناپذیر قلمداد می‌شود.


تحولات یکصد‌ساله‌ی اخیر در حوزه‌ی علوم انسانی، به‌ویژه علم روان‌شناسی و مشاوره‌ی تربیتی و حرفه‌ای خواه‌ناخواه با توجّه به تغییر و تحوّل در زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع بشری اثرات بیش‌تری را مترتّب شده است. نیاز به این علوم نه تنها در خانواده‌ها و محیط کار، بلکه در فضای علمی و آموزشی بالاخص در مدارس سراسر دنیا مانند چتری سایه افکنده و اهمّیّت آن برای کودکان، نوجوانان و جوانان دوچندان می‌باشد. در چنین شرایطی دوره‌های سنّی دانش‌آموزان به‌ویژه دوره‌ی راهنمایی تحصیلی با توجّه به پدیده‌ی بحران هویّت، که به‌ دوران برزخی زندگی فرهنگی و اجتماعی دانش‌آموزان از لحاظ بلوغ جسمی و جنسی تعریف شده است، دارای آثار فردی و اجتماعی در برابر فشارهای درونی و بیرونی است. در چنین وضعیت خلاء وجودی راهنمایی و مشاوره به‌طور واضح محسوس بوده و توجه به نقش‌آفرینان راهنمایی و مشاوره در مدارس بالاخص «احیاء نقش راهنمایی، مشاوره‌ای معلّمان» امری ضروری است. چرا که از یک سو به اهمّیّت و ضرورت چنین کاری از جانب تمامی سیاست‌گزاران و متولّیان دلسوز تعلیم و تربیت صحه گذاشته می‌شود و از سوی دیگر نقش محوری و سرنوشت‌ساز معلّمین و عوامل مدرسه به‌عنوان نیروهای اثربخش و کارساز در فرایند آموزش و یادگیری، و به‌کارگیری شیوه‌های مقدّماتی و نوین راهنمایی و مشاوره با عنایت به ارتباط قوی و مداوم فی‌مابین معلّم و دانش‌آموز شناخته می‌گردد. به‌طوری که فرصت‌های مشاهده‌ی درست، راهنمایی صحیح و تصمیم‌گیری به موقع براساس وسع و توان و علم و تعهدّ، در قبال دانش‌آموزان صورت می‌گیرد. لذا اگر این مسیر با تدبیر و درایت بیش‌تری طی شود و ارتباط اولیاء دانش‌آموزان با اولیاء آموزشگاه افزایش پیدا کند، رشته‌ای که به نام مشاوره تنیده شده مستحکم‌تر باقی خواهد ماند و جایگاه نقش‌آفرینان راهنمایی و مشاوره مشخّص می‌گردد.


آن‌چه که در این کتاب به‌طور اجمال بدان پرداخته می‌شود نگاهی اجمالی به تاریخچه، تعاریف و اصول وفنون راهنمایی و مشاوره است، که نقش محوری معلّم به‌عنوان مرکز ثقل آموزش و پرورش در ایجاد تعادل همه‌جانبه و شناخت شرایط متفاوت دانش‌آموزان و انتظارات جامعه در وضعیت حال و آینده مدّنظر قرارمی‌گیرد. بدین‌منظور آگاهی اجمالی معلّمان از مباحث مقدّماتی راهنمایی و مشاوره و به‌کارگیری آن در فرصت‌های مغتنم دور از انتظار نیست؛ چرا که معلّم تنها کسی است که همه‌ی رفتارها، کردارها و مهارت‌های دانش‌آموزان را مورد مشاهده قرار می‌دهد. با این رویکرد او تنها کسی است که صلاحیّت‌ راهنمایی و مشاوره‌ی دانش‌آموزان را بیش از دیگران داراست، همه‌ی ما مقرّ به آنیم که کار مشاوره توسّط یک نفر در یک مدرسه یا محیط آموزشی با موانع جدّی مواجه است و هر کس ادّعا داشته باشد که به تنهایی از پس انبوهی از مسایل و مشکلات برمی‌آید، به‌طور حتم از محالات است؛ لذا بهترین شیوه، آموزش همگانی و کسب مهارت‌های راهنمایی و مشاوره توسّط معلّمان است تا با آگاهی بیش‌تر در شناخت شخصیّت‌های متفاوت دانش‌آموزان، تقویت روحیه‌ی خودباوری و خود راهبری در آنان، با ایجاد حس همدلی و مشارکت همه‌جانبه به‌عنوان یک مشاهده‌گر ماهر، راهنمایی‌کننده‌ی متعهّد و تصمیم‌گیرنده‌ی متفکّر در فرایند تعلیم و تربیت، به‌تنهایی یا در کنار مشاور عمل نماید. پس هرچه حلقه‌ی مشاوره بیش‌تر و بیش‌تر شود احساس مسؤولیّت در همه‌ی معلّمان و نقش‌آفرینان متبلور می‌شود، چرا که چنین ظرفیتی در تمامی معلّمان و در تمامی دروس وجود دارد.


اصل بسیار مهم در امر مشاوره و راهنمایی این است که در صورت عدم کارایی با شجاعت تمام مراجع را به یک مرکز تخصّصی ارجاع دهیم. البتّه در امر ارجاع شناخت و اطّلاع کافی از مراحل آن مهمّ است. از طرفی مشاوره یک کار تیمی است، لذا همه‌ی اعضای مدرسه، همه‌ی متخصّصین و همه‌ی مراکز می‌توانند با مشارکت خود، هرچه بهتر مشکل مراجع را حلّ و فصل نمایند و به‌عبارتی کمک‌رسانی همه با هم داشته باشند.


از آن‌جایی که کار مشاوره زمان‌بر است،‌لذا ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه و در لایه‌های مختلف نهاد‌ها اجتناب‌ناپذیر بوده و باید به نحو ممکن انجام گیرد. بینش اجتماعی افراد در این مقوله افزایش یافته و عمل خود ارجاعی، و دیگر ارجاعی، با حضور مداوم مراجعه‌کننده تا زمان رفع مشکل و اقدامات متخصّصان امر به نحو احسن صورت گیرد، و از جانب ارجاع‌دهنده نیز پیگیری کار ارجاعی‌ها تداوم داشته باشد.


آن‌چه که در این راستا حایز اهمّیّت است، اوّلاً : بینش و دانش ارجاع‌دهنده باید در حدّی باشد که بداند مراجع دارای مشکل است و او را چگونه و به کجا ارجاع می‌دهد. ثانیاً : شخص ارجاع‌دهنده باید شجاعت و اخلاق مشاوره را به تمام معنا دارا باشد. البتّه بهترین شیوه و حدّاقل کار ممکن این است که مجموعه‌ی پرسنل آموزشی و اداری مدارس به‌عنوان نقش‌آفرینان راهنمایی و مشاوره در مدرسه، آموزش دوره‌های راهنمایی و مشاوره را پشت‌سر گذاشته و در حدّ امکان، معلومات خود را به‌کار بندند، و از مشارکت مشاوران متخصّص بهره‌مند شوند.


فصول مختلف این کتاب عبارتند از :

فصل اوّل : تاریخچه و تعاریف راهنمایی و مشاوره
فصل دوم : اصول و فنون راهنمایی و مشاوره
فصل سوم : تعادل و تقابل خانوادگی و اجتماعی نوجوانان و مشکلات و اختلالات شایع این دوران
فصل چهارم : راهنمایی و مشاوره در مدارس
فصل پنجم : بررسی نمونه‌ای از اقدام‌پژوهی مشاوره‌ای

این کتاب وزین تالیف سیّد طاهر قادری می باشد.

قیمت :  4000 تومان

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 

شما هم می‌توانید موفّق شوید


افراد موفّق کارهای متفاوتی انجام نمی‌دهند،
بلکه آن‌ها کارها را به روشی متفاوت انجام می‌دهند.



این کتاب افراد را در موارد زیر کمک می‌کند :
ـ به‌وسیله‌ی مهارت در هفت مرحله‌ی تفکّر مثبت، به شما اطمینان می‌بخشد.
ـ به‌وسیله‌ی تبدیل ضعف‌ها به توانایی‌ها باعث موفّقیّت می‌شود.
ـ به‌وسیله‌ی انجام کار درست با دلیل درست اعتبار کسب می‌کنید.
ـ به‌وسیله‌ی کنترل چیز‌ها به جای این‌که آن‌ها شما را کنترل کنند، مسئولیّت‌پذیر می‌شوید.
ـ به‌وسیله‌ی احترام متقابل به اطرافیان خود باعث اعتماد می‌شوید.
ـ به‌وسیله‌ی برطرف کردن موانع کارآیی، باعث انجام کارها می‌شوید.


این کتاب کمک خواهد کرد تا شما اهداف جدیدی را به‌ وجود آورید، احساس تازه‌ای از مقاصد را به‌وجود آورید، و ایده‌های تازه درباره‌ی خودتان و آینده خلق کنید. این کتاب همان‌گونه که از عنوانش پیداست شما را قادر خواهد کرد که موفّقیّت همیشگی زندگی را به دست آورید.
امّا باید توجّه داشت که نمی‌توان مفاهیم این کتاب را با ورق زدن صفحات و یا یک نگاه سطحی به آن به دست آورد. بلکه باید آن را به آرامی و با دقّت و فصل به فصل خواند. نباید از فصلی به فصل دیگر پرید تا زمانی که کلیّه‌ی مفاهیم در فصل قبلی درک نشده باشد.
این کتاب را به عنوان یک کتاب کاربردی در نظر بگیرید و برای خودتان در حاشیه‌ی آن یادداشت‌هایی بنویسید. ضمناً در حین خواندن برخی از قسمت‌ها به خصوص کلمات، جمله‌ها و یا پاراگراف‌هایی که به نظر مفید می‌آیند و در مورد شما صدق می‌کنند، برجسته نموده و یا زیر آنها خط بکشید.
در هنگامی که کتاب را می‌خوانید، با همسرتان، والدین و یا یک دوست نزدیک مفاهیم هر فصل را مورد بررسی قرار دهید. ضمناً نظر واقعی فردی را که معایب و محاسن شما را به درستی می‌شناسد می‌تواند در بحث ثمربخش باشد، مورد استفاده قرار دهید.

 

اکنون یک برنامه برای عمل شروع کنید.
یکی از اهداف این کتاب، کمک به شما برای خلق یک برنامه‌ی‌ عملی برای بقیّه‌ی زندگی می‌باشد. اگر تاکنون چنین برنامه‌ای نداشته‌اید، این برنامه، سه چیز را تعریف می‌کند:
1ـ در چه چیزی می‌خواهید پیشرفت کنید.
2ـ انتظار دارید چگونه به این موفّقیّت برسید.
3ـ از چه زمانی برای موفّقیّت برنامه‌ریزی می‌کنید.
همان‌گونه که این کتاب را می‌خوانید برای خودتان یادداشت‌های دستی بردارید که به سه بخش تقسیم شده‌اند. 1ـ اهداف شما 2ـ مراحلی که در برنامه برای رسیدن به آنها لازم است. 3ـ برنامه‌ی زمانی شما برای موفّقیّت.
به‌ تدریج که کتاب تمام می‌شود، یادداشت‌های شما شامل اصول و پایه‌‌هایی خواهند بود که شما می‌توانید زندگی تازه را بر آنها بنا کنید.
اصول این کتاب حالت همگانی دارد و می‌تواند در هر موقعیّت، برای هر سازمان و یا کشوری کاربرد داشته باشد. همان‌گونه که ارسطو گفته «حقایق ابدی هستند».
اصول کتاب قابل اجرا در مورد هر زن و مرد است و بر این قضیّه بنا شده‌ است که اغلب مردم به دلیل کمبود توانایی و یا هوش شکست نمی‌خورند، بلکه عدم موفّقیّت آن‌ها به دلیل نبود آرزو، جهت، هدف و یا نظم روی می‌دهد.

فصول این کتاب عبارتند از :

فصل اوّل: اهمّیّت نگرش  
فصل دوم: موفّقیّـت
فصل سوم: انگیـزش 
فصل چهارم: عـزّت‌نفس   
فصل پنجم: مهارت‌های میان فردی: ساخت شخصیّتی نیکو 
فصل ششم: ذهن نیمه آگاه و عادات  
فصل هفتم: انتخاب هدف، انتخاب و رسیدن به اهداف  
فصل هشتم: ارزش‌ها و دیدگاه‌ها

نویسنده این کتاب مفید : شیو خیرا "Shiv Khera" است که مترجم این کتاب دکتر سیّد داود حسینی‌نسب استاد دانشگاه تبریز می باشد که با همکاران مترجم خود دکتر رحیم بدری گرگری، دکتر جواد مصرآبادی، دکتر شهرام واحدی و دکتر اکبر سلیمان‌نژاد اقدام به انتشار این کتاب ارزشمند نمودند.

قیمت کتاب 5500تومان