مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

13 روش برای خوشبختی

        

1- روز را با یک لبخند در مقابل آینه شروع کنید.

شاید بنظر مسخره بیاید ، ولی خندیدن واقعی که باعث انقباض گونه ها و عضلات اطراف چشم شود به مغز دستور می دهد که شما دلیلی برای خوشحالی دارید .

2- خوب بخوابید

برای یک خواب راحت وعمیق چند نکته را باید رعایت کنید ، مثلاً شام سنگین نخورید ، سعی کنید بعد از ساعت 8 شب چیزی نخورید . اگر برای خوابیدن احتیاج به آرام بخش دارید ، می توانید یک لیوان چای گیاهی آرام بخش ،یا یک لیوان شیر گرم بنوشید . محیط اطاق خواب هم برای یک خواب خوب مهم است ، به هنگام سرما یک پتوی گرم ونرم را انتخاب کنید وهر روز با باز کردن پنجره هوای اطاق خواب را عوض کنید .

3- به روابط دوستانه خود اهمیت دهید.

در ارتباط با دوستان نزدیک مراقب رفتار خود باشید و سعی کنید دوستی خودتان را عمیق تر کنید و به این رابطه بی توجهی نکنید ،روابط دوستانه مثل یک گل در گلدان است که نیاز به مراقبت دائمی دارد و بی توحهی به آن باعث خشک شدن آن می شود . اگر در نشست و بر خواست با دوستان بیشتر می خندید بدانید که دوستان درستی را انتخاب کرده اید . از بر قراری رابطه با کسانی که برای شما خوش آیند نیستند ، یا افرادی که فقط نکات منفی زندگی را می بینند بپرهیزید .

4-برای خودتان هدفهای مثبتی را تعین کنید .

کار های تکراری شما را خوشبخت نمی کند ، بنابراین سعی کنید هدفهای جدیدی برای خود تعین کنید ولی دقت کنید که هدف شما منطقی وقابل دسترس باشد . سپس با تمام انرژی برای رسیدن به آن کوشش کنید . موفقیت باعث افزایش اعتماد بنفس می شود واحساس خوشبختی در شما بوجود می آورد. چند هدف را هم زمان دنبال نکنید چون احتمال موفقیت شما را کاهش می دهد و باعث دلسردی شما می شود .

5 - روح شاد بدنی شاد تر می سازد .

در هر هوائی سعی کنید هر روز در هوای آزاد راه بروید و خودتان را حرکت دهید . محققین می گویند: "ورزش باعث ترشح هورمون اندروفین می شود که این ماده عصبی در حقیقت وسیله ارتباط سلولهای عصبی با مغز می باشد و اثر آن مشابه اثر اوپییوم در انسان است ".

6- با اشتها غذا بخورید .

یک ضرب المثل قدیمی می گوید راه عشق از طریق شکم است . باید گفت راه خوشبختی هم از طریق شکم است . میزان احساس خوشبختی ما بستگی به مواد غذائی دارد که ما می خوریم . البته منظور مقدار آن نیست بلکه کیفیت آن است . بنابراین سعی کنید کم بخورید ولی خوب بخورید ، یعنی کمتر غذای چرب و حجیم وبیشتر میوه وسبزیجات بعلاوه دانه های طبیعی .

7- به سایر انسانها کمک کنید .

کمک کردن به دیگران احساس خوبی در انسان به وجود می آورد ، بنابراین سعی کنید در هر شرایطی که امکان دارد به دیگران کمک کنید مثلاً به هنگام عبور از در آن را برای دیگری هم نگه دارید یا اگر عابر ی از خیابان در حال عبور است با حوصله صبر کنید یا کمک کنید او راحت عبور کند . اگر شخص پیری به کمک احتیاج داشت سعی کنید حتماً به او کمک کنید . کمک کردن به دیگری علاوه برا ینکه تشکر دیگری را در بر دارد باعث رضایت و خوشنودی خودتان هم می شود .

8-با آرامش بسوی هدف بروید.

سعی کنید از لحظات لذت ببرید ، احساس خوشبختی را نمی توان به اجبار ایجاد کرد . شخص باید شرایط مناسب را بوجود بیاورد . آر امش یکی از قدمهای اولیه بسوی خوشبختی است . بسیاری از انسانها سعی می کنند زمان و مکان لحظات خوشبختی خود را در دفتری یاد داشت کنند ، به این ترتیب می توانند با خواندن آن مجدداً آن شرایط را برای خود بوجود آورند .

9- روی مسائل اصلی تمرکز کنید

با سرعت و بدون توجه جلو رفتن ممکن است باعث موفقیت شما شود واحساس شادی در شما به وجود آورد ،ولی این شادی و موفقیت ماندنی نیست . بنابراین اگر می خواهید به خوشبختی و لذت واقعی برسید بهتر است که با دقت هدف خود را انتخاب کنید ،با تمرکز حواس و آرام جلو بروید . حتی در استفاده از مواد مصرفی بی هدف انتخاب و مصرف نکنید بلکه با دقت و حوصله انتخاب کنید تا آگاهانه از انتخاب خود لذت ببرید .

10- کنجکاوی خود را حفظ کنید .

چیز های جدید و جالب توجه ما را جلب می کنند و باعث بیداری روح و ذهن ما می شوند . محققین پی برده اند که افراد خوشبخت کنجکاوند . آنها به چیز های تازه علاقه نشان می دهند و مسائل نو را دنبال می کنند تا یاد بگیرند ، بنابراین اگر می خواهید کاری را یاد بگیرید الان بهترین فرصت است وضمناً باید بدانید که برای یاد گیری هیچ وقت دیر نیست.

11- آگاهانه به خودتان استراحت بدهید .

بعد از مدتی کار چند دقیقه ای به خودتان استراحت دهید سعی کنید در این چند دقیقه کاملاً تنها باشید ، البته اول خیلی مشکل است درست همانند مدیتیشن باید هر فکری را از مغزتان بیرون کنید ،اگر این کار را تکرار کنید بمرور زمان یاد می گیرید ومی توانید در همان چند دقیقه انرژی زیادی کسب کنید .

12- امیدوار و خوشبین باشید.

یک ضرب المثل عامیانه می گوید که پول خوشبختی می آورد . اما محققین طی تحقیقاتی در این زمینه پی برده اند که این ضرب المثل کاملاً غلط است ، زیرا خوشبخت ترین انسانها در دو کشور تقریباً فقیر دنیا یعنی ونزوئلا ونیجریه زندگی می کنند . در حالیکه مردم کشور ثروتمند آلمان در رده 33 دنیا قرار دارند .

این تفکر ،برداشت و انتظارات خود انسانهاست که در آنها احساس خوشبختی یا بد بختی بوجود می آورد . انسانهای امیدواری که روز را با خوش بینی شروع می کنند ، انسانهائی آرام ، متعادل ،راضی و خوشبخت هستند.

13- زندگی را زیاد سخت نگیرید.

سالیان درازی است که ثابت شده ، خندیدن باعث شادی درونی انسان می شود ولی متاسفانه بسیاری از مردم خندیدن را بمرور زمان فراموش کرده اند . کودکان در روز حداقل 400 بار می خندند ،در حالیکه بزرگسالان فقط 15 بار خنده بر لب می آورند ،این باعث نگرانی است زیرا قبلاً انسانها خیلی بیشتر می خندیدند ، البته این انتظار وجود ندارد که آدم قهقه بزند ولی اگراو زندگی را کمی راحت تر بگیرد و گاه گاهی اگر چیز خنده داری دید بخندد خنده خودش می آید . بنابراین تحمل شوخی را داشته باشید و از ته دل بخندید تا احساس خوشبختی کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد