مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

زیارت امام حسین(ع)، با دعا زیارت خدا می شود

 
اگر زایر قبر مطهر امام حسین(ع)، با تضرع و خواهش دعا کند، زایر خدا خواهد بود.
درروایتی از پیامبر اسلام(ص) آمده است که می فرماید " الدعا مخ العباده"  عبادتی که در آن روح دعا و تضرع و خشوع نباشد، پوسته بدون مغز است.

 فلسفه دعا تسلیم شدن در برابر حکمت خدا است، کسی دعایش مستجاب می شود که دعایش منطبق با خواست خدا باشد و نباید از حکمت خدا سبقت گرفت. مهم ترین ویژگی دعا کننده شناخت و معرفت است. معرفت اولی که در زیارت عاشورا تعلیم می دهند این است که بشناسیم چه کسی را واسطه خدا قرار داده ایم. نباید به راحتی و بدون طهارت، نام مقدس ائمه اطهار(ع) را بر زبان جاری کرد.
حضرت عیسی(ع) فرمود: در این دنیا نتوانستم از پس جهل جاهل برآیم، در فضائل امام حسین(ع) آمده است که زهیر یک جاهل بود و دیدگاهش این بود که حضرت امیر(ع) در قتل خلیفه سوم دست داشته، به همین خاطر از مواجهه با امام حسین(ع) به شدت اجتناب می کرد، اما در سفر کربلا، وقتی با امام مواجه شد، ایمان آورد و جز شهدای کربلا شد.

 فضیلت دیگر امام حسین(ع)  آمرزش "آدم ابوالبشر" است، آدم به واسطه گناهی که انجام داد،  300 سال گریه می کرد تا این که نام اهل بیت(ع) برایشان عرضه شد و وقتی به نام مقدس ابی عبدالله الحسین(ع) رسید، بی امان گریست و خدا به واسطه این نام او را بخشید.

بنابراین عمود خیمه دل ما، محبت حسین (ع) است آن گاه که در تنهایی و مصیبت قرار میگیریم، نام حسین داغ را از دلمان بر می دارد چرا که او فرموده غم ها و مصیبت ها را کشید تا شیعیانش غمی نداشته باشند.
 منبع :صفاری ،کربلای معلا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد