مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

پایگاه اطلاع رسانی مرکزمشاوره حوزه معاونت دانشجویی دانشگاه آزاداسلامی واحد نجف آباد

چند نکته طلایی برای تحت تأثیر قرار دادن دیگران

خیلی بیشتر از آن چه که همه ما به آن معترفیم، رفتار مان براساس یک میل درونی به تحت تاثیر قرار دادن دیگران شکل می  گیرد. محصولات مارک  داری که استفاده می  کنیم، کافه  ها و رستوران  هایی که می رویم، خانه  ها و خودرو هایی که می خریم و شغلی که انتخاب می  کنیم، انعکاس این میل ماست. اما آیا محصولات مارک  دار، کافه  های تجملی، خانه  ها و خودرو ها این قدر گیرا هستند؟ لحظه ای وقت بگذارید و فردی را تجسم کنید که عاشق کارش است، معمولا لبخند بر لب دارد و از هر نفسی که می  کشد لذت می  برد. آیا این فرد توجهتان را جلب می  کند؟ آیا مهم است که این آدم یک میلیونر نیست؟ در ادامه به چند راهکار عالی و واقعی، برای تحت  تاثیر قرار دادن اطرافیانتان اشاره می کنیم. 

1- با خودتان صادق باشید. به جای این که ورژن دوم یک نفر دیگر باشید. همیشه بهترین ورژن خودتان باشید. اگر خودتان نباشید، یعنی واقعا زندگی نمی کنید؛ فقط وجود دارید. از خودتان بپرسید: اگر آنچه که هستید را دوست ندارید، چرا بقیه باید دوستتان داشته باشند؟

2- به فکر دیگران باشید. اگر به فکر دیگران نباشید، آن ها هم به فکر شما نخواهند بود. هرچقدر بیشتر به بقیه کمک کنید، آن ها بیشتر برای کمک به شما راغب خواهند بود.

  3- کاری کنید بقیه احساس خوبی پیدا کنند. آدم  ها به  ندرت یادشان می  ماند که چه کرده  اید، اما همیشه یادشان می  ماند که چه حسی در آن ها ایجاد کرده  اید.

 4- صادق باشید و مسئولیت کارهایتان را بپذیرید. هیچ کس یک دروغگو را دوست ندارد. در دراز مدت همیشه حقایق روشن می شود.

5- مدام لبخند بزنید. همه آدم  ها دیدن یک لبخند طبیعی را دوست دارند. وقتی یک غریبه مستقیم به صورتتان نگاه می  کند و لبخند می  زند چه حسی پیدا می  کنید؟

  6- به همه احترام بگذارید. این طور نیست که یک گروه خاص از یک طبقه خاص اجتماعی فقط شایسته احترام باشند. به همه همان احترامی را بگذارید که به پدر و مادر بزرگتان می گذارید و همان میزان صبری را پیشه کنید که برای فرزندتان دارید.

7- افراد را با اسم صدا کنید. آدم  ها شنیدن اسمشان را از زبان دیگران دوست دارند. پس سعی کنید اسامی را به خاطر بسپارید. اگر همکارتان شما را با عنوان «هی آقای محترم» صدا بزند چه حسی خواهید داشت؟

8- بگویید لطفا و متشکرم. این دو کلمه ساده باعث می شود خواست های شما حالت خواهش پیدا کند و به مکالمات جدی حالت دوستانه می  بخشد.

 9- در کارتان بهترین باشید. همیشه مبهوت نویسنده  ها، نقاشان، سخنگویان، مدیران، سرمایه  گذاران، مهندسان، مادرها، پدرها، ورزشکاران و... عالی می  شوید. همه این افراد فقط یک وجه اشتراک دارند: در کاری که می کنند بهترین هستند. اگر قرار است کاری را به بهترین شکلش انجام ندهید، بهتر است اصلا انجامش ندهید.

  10- در هر کاری که می کنید اثری از شخصیت تان ایجاد کنید. اگر بانمک و شوخ هستید، به کارتان طنز اضافه کنید. اگر هنرمند هستید، کارتان را با تصویر تزیین کنید.

 11- به قول  هایتان وفا کنید. بعضی از آدم  ها عادت دارند قول کاری را بدهند که احتمال کمی دارد بتوانند انجامش دهند. قول ایده آل را می دهند اما کار متوسط تحویل می دهند.

12- تحقیق کنید و سوال بپرسید. بااین که از موضوعی اصلا هیچ اطلاعی ندارید سرتان را به نشانه دانستن تکان  ندهید. با تحقیقاتی که از قبل انجام داده اید خودتان را آماده کنید. 

13- دانش و اطلاعاتتان را با دیگران تقسیم کنید. باید منبع اطلاعاتی برای اطرافیانتان باشید. اگر به اطلاعات خوبی دسترسی دارید، آن را فقط برای خودتان نگه ندارید.

14- به حرف های دیگران با اشتیاق گوش کنید. چشم هایتان متمرکز، گوش هایتان تیز و تلفن همراهتان خاموش باشد. 

15- آن هایی که شایستگی دارند را تحسین کنید. برای تحسین کسانی که برای درخشیدن در کاری بیش از حد تلاش کرده  اند، کوشش کنید. همه آدم  ها دوست دارند بشنوند کسی هست که تلاش هایشان را تحسین می  کند.

16- واضح صحبت کنید و ارتباط چشمی برقرار کنید. بیشتر آدم  ها حوصله گوش دادن به حرف  های کسی را که هیچ چیزی از حرف هایش نمی  فهمند؛ ندارند.

  17- از منابعی که در دسترس دارید، استفاده کنید. آدم  های متوسط وقتی می  بینند که یک فرد معلول شاد است، بسیار متعجب و حیرت زده می  شوند که چه طور کسی با چنین محدودیت جسمی می  تواند شاد باشد؟ پاسخ این سوال در استفاده آن معلول از منابعی که در اختیار دارد نهفته است.

 18- بدون این که سعی کنید اعتقاداتتان را به کسی تحمیل کنید، از آن دفاع کنید. درباره عقاید شخصیت تان با کسی که درباره آن سوال می  کند حرف بزنید اما سعی نکنید حرفتان را تحمیل کنید.

19- سعی کنید دست از تحت تاثیر قرار دادن دیگران با دارایی هایتان بردارید و آن ها را مجذوب شخصیت و طریقه زندگی کردنتان کنید.

20- در همه کارها به خدا توکل کنید و کارهایتان را برای رضای او انجام دهید. کسی که خدا او را دوست داشته باشد حتی اگر در ظاهر نتیجه کارش به نظر مردم نیاید باز هم برنده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد